یحیی‌زاده عملکرد کمیسیون فرهنگی دولت را نامطلوب ارزیابی کرد؛

افراد غیرفرهنگی، در رأس کمیسیون فرهنگی دولت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از درگیری کمیسیون فرهنگی دولت در حاشیه‌های فرهنگی کشور، گفت: افراد غیرفرهنگی و ناآگاه به فرهنگ، در رأس کمیسیون فرهنگی دولت قرار گرفته‌اند و همین امر سبب ضعف عملکرد این کمیسیون شده است.


"سید جلال یحیی زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت ، در ارزیابی عملکرد کمیسیون فرهنگی دولت، اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی دولت، با توجه به بودجه کلانی که در اختیار دارد، عملکرد موفق و مثبتی از خود برجای نگذاشته و نتوانسته است رابطه دوستانه‌ای میان دولت و هنرمندان جامعه برقرار کند.


نماینده مردم تفت و میبد کمیسیون فرهنگی دولت را در انجام تکالیف فرهنگی خود ناکام و ناموفق دانست و تأکید کرد: دولت در سال‌های اخیر بودجه‌های بسیاری را برای بخش فرهنگ کشور هزینه کرده است، اما شواهد نشان می‌دهد که نهادهای فرهنگی و فعالان عرصه فرهنگ کشور از عملکرد دستگاه‌های فرهنگی و بویژه کمیسیون فرهنگی دولت راضی نبوده‌اند.


یحیی زاده ضمن انتقاد از نحوه فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی دولت، گفت: کمیسیون فرهنگی دولت بیش از همه بخش‌های دولتی، خود را درگیر حاشیه‌ها و حاشیه‌سازی‌های فرهنگی کرده است و همین حاشیه‌پردازی، موجب شده است که این کمیسیون نتواند در عرصه فرهنگ به درستی برنامه‌ریزی کند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نبود افراد آگاه و کارآمد در رأس مدیریت فرهنگی کشور را مشکل اصلی حوزه فرهنگ دانست و تصریح کرد: افرادی در رأس کمیسیون فرهنگی دولت قرار گرفته‌اند که غیرفرهنگی و ناآگاه هستند و درک و باور درستی از مسئله فرهنگ ندارند.


وی ادامه داد: حضور چنین افرادی در رأس مدیریت فرهنگی کشور، موجب می‌شود جهت گیری و فعالیت نهادهایی همچون کمیسیون فرهنگی دولت نادرست، ناکارآمد و غیرکارشناسی باشد.


نماینده تفت و میبد در پایان عملکرد کلی کمیسیون فرهنگی دولت را نامطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی دولت تنها در صورتی می‌تواند نهادی کارآمد و مفید باشد که از حواشی و حاشیه‌سازی‌های فرهنگی فاصله بگیرد و با جذب نیروهای فرهنگی کارآمد و آگاه به برنامه‌ریزی و فعالیت جدی، درست و اصولی بپردازد.


کمیسیون فرهنگی دولت از دو سال پیش در راستای حمایت از هنرمندان جامعه و ایجاد رابطه نزدیک و دوستانه میان دولت و هنرمندان آغاز به کار کرد. ریاست این کمیسیون برعهده "اسفندیار رحیم مشایی"، رئیس دفتر رئیس جمهوری است.


در حالی که این کمیسیون از آغاز تأسیس، فعالیت‌های خود را با محور ایجاد آشتی میان دولت و هنرمندان شروع کرده است، بسیاری از هنرمندان و اعضای جامعه هنری کشور از عملکرد و اقدامات این کمیسیون رضایت چندانی ندارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا